Ååh vilken bra skolminister!

Kolla här, det är rätt så intressant faktiskt. Jag förstår inte homofoberna, vad är det att vara rädd för - en kärlek som alla andra. En kille i min klass tycker/tror att alla är li bi - innerst inne. Han kanske har rätt vad vet jag? Jag har inte ens kysst en tjej!

Jaja, strunt i det nu, föreläsningarna i skolan var super idag! Tack, nu börjar jag få lite hopp om denna utbildning. På förmiddagen hade vi en lärare från skolan, han är lite speciell, han är body builder, konsertpianist, Universitetslektor psykologi, Docent i pedagogik och psykologi och homosexuell (vi tror han är bög). Han är på tv ibland när det handlar om särbegåvade barn - vilket det även gjorde idag. Jag tyckte det var riktigt bra, han är den första på två år som pratar om dessa barn, alltid annars är det tvärtom att man bara belyser de barn som har läs/skrivsvårigheter. Dessa elever fanns inte ens i tanken när man skrev Lpo94 eller när Sveriges skolminister var på möte i Bryssel och alla pratade om särbegåvade barn och han inte visste var det var - vadå pinsamt! Det var också en föreläsning som inte prackade på oss en  sossepolitik, som det ofta är annars. Den andra föreläsningen efter lunch var med bra, men då var jag såå trött- men hon pratade en del om AD/HD och Damp, koncentrationssvårigheter å sånt - mkt lärorikt. Måste läsa spec.ped i höst. Trodde jag inte skulle vilja det, men jag ska skicka in lite papper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback