Back to my roots..

Gud, vilken underbar dag! Vaknade iofs tidigt när Björn gick upp, han är ju inte så diskret direkt. Så jag gick upp när han gick hemifrån, kollade på Nyhetsmorgon (det är bäst på fredagar, men jag saknade Steffo =) så gick jag ut vid 10 eller nåt, var ute i 2½ timme! Jag gick upp till vattenledningsparken, mitt nya smultronställe, det var verkligen helt tomt, bara någon fågelskådare, en tjej med sin rottweiler å så jag. Jag gick runt o bara njöt av värmen, solen, ljuden, dofterna.. Skogen är där jag hör hemma =) Så låg jag å solade där en kvart (det var supervarmt!) men sen fick jag för mig att det skulle komma ormar så då gick jag därifrån med blommorna jag plockat (vet inte om man får plocka blommor där, men det stod inget förbud så..). Gick till Ica å handlade, kom hem, gjorde en mango/banansmoothie och två skinkknäckemackor och satt på balkongen och löste korsord! Fatta vilken underbar dag!! Det var verkligen precis vad jag behövde! Och nu har vi precis ätit, en pastsallad med massa mums, bl a bacon, den smala med bara 9% fett från scan - mkt godare (och dubbelt så dyr) än vanlig bacon. På tal om fett, i Sverige skriver vi ju t ex "endast 1% fett" på förpackningarna, men utomlands gör dom tvärtom - dom skriver "99% fettfritt", blev lite chockad första gången jag såg det, för det låter ju lite dumt. Korsord är föresten min nya grej, har tom gått å köpt mig en korsordstidning (tantvarning..), jag har aldrig varit så bra på korsord så jag började med sudoku men nu är jag helt inne på korsord! Tack vare Metro, vad skulle göra utan dom korsorden och sudokuna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback