Biffarna såg ut som andra blodkakor

Dagen har varit bra, men den började sådär, kom då till skolan och satte mig i salen (som är som en aula, med lutande golv och fällstolar)  jag sitter alltid med utsträckta ben och sitter och dagdrömmer om annat (som vanligt) och jag brukar alltid annars ta bort fötterna när någon kommer och sätter sig framför eftersom annars blir fötterna rejält klämda när man fäller ner stolen framför (hänger ni med?) men idag så gjorde jag inte det och fy satan vad ont det gjorde. Och innan hon framför fattade vad jag menade så hann jag få rejält ont.. Så det misstaget gör jag nog inte igen! Annars har dagen flytit på bra, kom hem och gjorde mumsig (och nyttig) mat; Morots- och rödbetsbiffar. Det kanske låter päckel, men det var supergott, man river ner ett gäng morötter och några råa rödbetor, blandar i lite salt, peppar, ev vitlök, ströbröd, potatismjöl och ägg, som krydda hade jag aivar relish (stavning?) och så geggar man ihop allt och gör biffar och serverar med bulgur - nyttigt och gott! Men det såg ut lite som blodkakor, med det smkade underbart! Har kommit på att jag ska köpa smör istället för margarin, det är både nyttigare och godare. Hhm, kanske ni tänker det är ju mkt mer fett i smör, men det är nyttigare fett än i margarin som innehåller härdat fett (som även finns i godis). Eftersom jag använder så lite margarin kan jag lika gärna köra med smör, det är ju nyttigare med för härdat fett ska man ju undika. Annars händer det inte så mkt mer idag, ska på fitness yoga 19.30-20.30, det är lite väl sent för min del och så blir jag lite nervös, jag har ju inte den vigaste kroppen i stan direkt, kanske ska ut å gå istället och sen body pump imorrn, hhmm ska höra med Björn om han är sugen på en promenix..

Kommentarer
Postat av: Maria

Måste säga att jag e imponerad över din nyttosatning, starkt jobbat... ska absolut testa biffarna, lät gott fatksikt.

2006-04-20 @ 20:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback