Dagens (ajax)iaktagelse

Det är så konstigt när det börjar bli vår (obs börjar..), det är så ljust om kvällarna så man tror att klockan är mindre än vad den är - skumt skumt! Dagen har varit lång men kort på samma gång, vaknade tidigt och såg nästan hela nyhetsmorgon söndag, tycker det är mkt bättre på helgerna för det är inte lika mkt nyheter å sånt. Men efter nyhetsmorgon hade dom ett program där man fick ringa/sms;a/maila till några tv4chefer och programledare med synpunkter och klagomål, alltid lika kul att höra galna tanter som blir så upprörda =) Längst ner i rutan var det en rullande textremsa med sms som strömmade in till redaktionen, men ett var så roligt att det förtjänar att vara med i min blogg. Det var en man som var så upprörd att dom sänder Formel1 kl 6 en söndagsmorgon, han tyckte att det är väl ingen som är uppe då. Men till saken hör att Tv4 inte har några rättigheter till F1 längre utan det är ztv och tv3 som har dom, och för det andra, klart dom (tv3 el Ztv) visar F1 kl 6 på en söndagsmorgon om dom vill visa live från Melbourne.. hhm skum gubbe! Sen kilade B och jag iväg på lite squach, jag har varit så lat på sista tiden men jag måste verkligen få bort överfettet på magen.. suck vad det ska vara segt att få bort det! Men men, skam den som ger sig. Egentligen borde jag köpa en våg men då skulle jag springa och väga mig flera gånger om dagen (som jag gjorde för typ 7 år sen..). Kanske ska gå på spinning imorrn. hmm.. Kanske ta med min baywatch-röda baddräkt hem så jag kan åka å simma lite kanske. Mm, det ska jag nog göra. Jag har ju inte varit i Mjölby simhall än, eller ska jag stödja bxhlms kommun och deras simhall?

Vi gjorde även en supergod maträtt idag som jag gärna delar med mig av. Jag och Björn kom på det själv, vi är så stolta så! Först hällde vi en liten skvätt olja i en kastrull, hällde i lite kryddor (tror vi hade paprika, cayenne, grönsaksfond och gurkmeja), lät det fräsa en pyttekort stund, hällde i tre dl grovt bulgur ocg 6 dl vatten, kokade detta. Under tiden så stekte/wokade vi ihop lite grönsaker (paprika, rödlök, gul lök, vitlök, broccoli o morötter) plus lite kött och så hällde vi på den färdigkokta bulgurröran och kryddade lite till, mums! Testa det var verkligen supergott! Och nu till dagens iaktagelse; när man torkar av en blöt diskbänk med en fuktig disktrasa så blir det inte helt torrt men sprayar man med ajax köksspray innan blir det mkt torrare, varför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback