Dagens tips och mormoner

Vardag igen, rätt så skönt faktiskt! Jag har fläskat på mig ordentligt när jag varit hemma, men idag är det box å imorrn kl 06.45 (japp ni läste rätt..) så ska Elin o jag spinna, och denna gång får vi inte banga ur.. Var i skolan idag då, den första föreläsningen fram till lunch var helt ok, och tom lite rolig på sina ställen, men den efter lunch - gud så segt! Dom bara malde och malde, vi tänkte ju gå i pausen men så sa dom att närvarolistan skulle gå runt efter pausen.. suck! Men men, vi roade oss med att skriva stafettskrivning och rita vikgubbar, men i rasten stod vi och pratade om hur trist det är och att det inte är så konstigt att dom har närvaron efter rasten eftersom alla skulle gå annars, men då kommer ju gubben som föreläste och hörde vad vi sa.. hoppas han inte hörde för mkt! Sen så gick jag iväg till Ica och här kommer dagens hälsotips; köp Icas frysta mango, den är jättegod och mkt bättre och nyttigare än godis - ät den frusen det blir som sorbet, den finns bland glassen och all annan frusen frukt och bär.

Och ni som tycker att jag klagar så mycket kan nu hålla för öronen (eller sluta läsa), jag skäms verkligen för att vara svensk. Det är så skitigt, det är smuts och skräp överallt, gör nåt - släng i papperskorgarna!!! Jämt när jag åker Swebus så är det skräp hela vägen hem till Mby, det är äckligt, jag har aldrig varit med om något annat i-land som varit så skitigt. Vi fick förvisso en brev häromdagen om att det ska vara skräpplockardag här på Torpa den 29e april, vore ju bra att gå på det för det är inte frächt här. Men det var bara två problem, för det första så ska vi kapa ved hemma i Rinna då och för det andra så var det Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga som annorndande det (kort och smidigt namn, jag vet..) och jag känner mig inte så sympatisk mormonerna så det blir ingen skräpplockardag för mig! Föresten, lämnade in min bajk idag, det skulle kosta 400 spänn! Gud vad dyrt, så måste jag köpa en cykelhjälm med, kan inte komma cyklandes till en skola utan hjälm, det går ju inte, bara en massa utgifter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback