Hybris på Björnvägen

Jag såg inte hela Kalle och chokladfabriken igår, är någon förvånad om jag säger att jag somnade? Nä, kanske inte =) Jag trodde jag skulle kunna hålla mig vaken, men ikke! Får se resten av filmen någon annan dag, men det jag hann se var bra och Johnny Depp är ju för bra. Annars hann vi inte göra så mycket igår, vi hade ett hemma-spa här igår då jag gjorde en ansiktsmask på Björn, först fick han ånga ansiktet, hemmagjord peeling av strösocker och olivolja, sen tvättade jag av ansiktet och så fick han en ansiktsmask och så avtvättning igen och ansiktsvatten och tillsist en ansiktskräm och en massage =) Han blev så fin så. Och idag kunde jag faktiskt motstå en sväng på stan, jag har sett en top jag antagligen kommer att inhandla.. En jättefin top/blus med knappar (men inte hela vägen utan bara däruppe), den fanns i svart, mörkblått och i rött och så var det vita prickar, tror det blir en svart eller röd. Så provade jag ett par snygga solbrillor på Gina, superfina och ett diadem på Åhléns. Det får det bli! Vadå shoppningberoende?! Det är en dyr hobby, tyvärr. Men Johanna, det är jag väl värd? Det var längesen vi sågs nu ju, vi måste ta å ses nån dag. Helst innan påsk, hur nu det ska gå.

Vi får t o m en vecka ledigt i påsk, så på tisdag åker jag nog hem till Rinna och om det är nån som vill ta en fika inne i Lkpg är det bara att höra av sig! Det kommer nog bli en bra påsk, alla fyller ju år me. Ska nog bara ta det lugnt, på fredag är det lunch hos mormor å morfar, sen middag i Mantorp, lördag fyller Björn 26, söndag är det inget planerat, måndag fyller mamma så då blir det lite middag där. Jag håller på att fixa ihop en present till mamma nu, jag skrev ju dagbok alla dagar i Australien, nu håller jag på att skriva rent allt så ska hon få det. Ska lägga till lite bilder å lite sånt, det blir hon nog glad för. Så ska Björn och jag göra lite tryfflar till mamma och till Björns föräldrar (som med fyller i påsk), har inte råd att köpa några dyra presenter - tyvärr. Men det är ju tanken som räknas! Nu står Björn i köket och bakar bullar, haha han är så söt. Han får alltid hybris när han ska göra nåt sånt, han ska göra bullar i tre olika smaker.. att han orkar. En med muscovadosocker och kanel, en med mandelmassa och lime och några vaniljbullar. Ujuj, han är go min lilla Bagar-Björn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback