Jobbiga brudar och bussar

Igår blev jag redigt förbannad, på vem? Joo, på Swebus, det kan inte finnas något mer inkompetent företag i hela Sverige. Vi skulle åka med 19.20 bussen från Mjölby till Jönköping, men när den kommer å jag går på finns det bara tre platser kvar i bussen, men chauffören som inte verkar förstå problematiken när det står tio pers å ska med. Så han går runt o kollar lite i bussen om vi inte kan tränga ihop oss, men hallå? Så när klockan är 19.30 så börjar han fundera på att sätta in en extrabuss(!), men sen frågar han om det är någon av oss som är villig att stå (?) hela vägen till Gränna.. vadå tjänstefel, man ska inte stå i en sån buss. Men men, en kille som skulle till Borås med anslutande trafik nappade på det förslaget, men vi övriga sju som var kvar  skulle alla till jkpg blev lovade en buss som skulle komma inom 20 min (alltså 19.50), men kom det en buss 19.50? Nä, den kom kl 20.10 samma tid som nästa ordinarie buss ska gå å där fanns det några platser, fy fan vad arg jag var.. exakt hur kul är det att stå i mby i 80 minuter på en annandag påsk? Precis! Det tog oss tre timmar att komma hem till Jönköping från Rinna, normalt, nää! Men inte nog med det, det var en jäkla brud med på bussen som hade träffat nya vänner, och både bruden å dom två killarna pluggade i jkpg. Och hon slängde med håret och skrattade (som bara en dryg brud kan göra), och på bredaste stockholmska sa hon typ; "Åh Gud, jag äälskar att åka skiidår.." "Men Guud, han du oxå bott i Salzburg..?" Killarna verkade helt normala och fattade att inte hela bussen ville höra vad dom pratade om, men vilken jobbig brud..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback