Pollenchock och Stockholm!

Jag har varit en riktig student idag..! Jag känner mig inte annars som urtypsstudenten, men idag gjorde nåt jag inte gjort sen jag bodde i Ryd - jag åt nudlar direkt från kastrullen! Annars brukar jag hälla upp dom i en skål, men varför? Det var bara jag hemma, då är det bara att lassa in =) Dom har inga supergoda nudlar på varken Ica eller Willys, jag vill ha nudlar som det inte är någon köttbuljong i, för smakar det kött så ska det ju vara kött. Och dessa vegitariska nudlar är svåra att hitta, jag äter för tillfället bara en sort, med currysmak och den tröttnar man  snabbt på.

Snart är det vår..! Och Pollenchock och stjärnfall! Yippie..! ska bli så skönt så skönt, då kan jag ta fram alla mina vår och sommarskor igen, alla mina älskade flipflopisar! Får se om det blir en tur till Gotland i vår eller om det blir till sensommaren, det är frågan det. Det blir svårt att åka i vår för allt är ju obligatoriskt och i sommar ska jag jobba. Det är jobbigt att vara student faktiskt, jag vill bara ha ett jobb som alla andra, tjäna pengar, köpa hus, bil, barn. Men barn kommer jag inte att köpa - förhoppningsvis.. Men nu är det inte så långt kvar, ungefär 1½ år, det kommer nog gå så fort så fort. Undrar vart jag tar vägen sen? När jag är klar har Nalle ett år kvar, vi kanske får bo i varsin etta igen. Men men, det vet jag ju inte förrens då. Jag är lite sugen på Stockholm faktiskt, det är så fint där. Jag har alltid trott att jag ska bo på landet, men nu börjar jag undra. Jag gillade ju inte direkt att bo på landet efter jag fyllt 10 år, sen ville jag därifrån. Ett tag ville jag tillbaka, det gick inte så bra, men nu, jag vet inte. Landet eller stan? Det finns mer möjligheter i en stad, på landet är man ju rätt så begränsad. Jag vill nog inte bo kvar i Jönköping, det är ju inte någon direkt stor stad, Stockholm lockar faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback