Yes Box Boxholm =)

Jag vet att jag inte ska blogga nu, har mkt plugg att göra men jag var tvungen att skriva om min lilla broschyr jag fick häromdan. Den var adresserad till mig och på framsidan står Boxholms klatchiga slogan; Yes Box Boxholm! Jag trodde verkligen att  det var ett skämt. Dom har lagt ner jättemkt tid på att få den fin och för att få folk att flytta tillbaka till kommunen (det stod välkommen tillbaka). Och det var flera reportage om hur bra det är att bo i boxholm, det är så lugnt, mysigt, bra pendlingsmöjligheter etc. Men varför då inte bo nånstans där man inte behöver pendla? Men det är såå bra i Boxholm såå... Ujuj, det hade lika gärna varit ett nummer av Jehovas vittnes tidskrift Vakttornet =) Men det roligaste av allt var på sista sidan, där var det två klassfoton från slutet av 80-talet och med en överskrift; Vad hände sen? Så är det några som är inringade så står det var dom gör och bor. 9/13 bor kvar i Boxholm, någon bor i Tranås eller Linköping. En har t o m tagit sig till Sthlm. Men vad vill Boxholms kommun säga med detta? Hhmm, ett mysterium! Och sist men inte minst, så är det ett minireportage med överskriften; Du minns väl Siv? En gammal mattant som har jobbat där sedan 1968, är det nåt att skryta med. Men hon har trivts såå bra så, "och ibland är det nån som vinkar från en bil fast dom nyss stod i matkön.." Jaja, jag tyckte iaf att det var väldigt kul. Och syster Carin down under, vek sig av skratt, ska nog skicka ner den till henne =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback