Antiklimax

En vecka till julafton och prognosen visar 8 plusgrader på dopparedan..! Hur är detta möjligt, men jag undviker gärna detta ämne då många innan mig har visat sin frustration över det hela - så jag säger kort och gott: Det blir en bra jul i år, trust me! Men innan det blir dags för hemfärd till östergyllen så är det några skoldagar som ska avverkas - jag är verkligen trött på lärarna på HLK som är världsmästare på att få en att få dåligt samvete. Jag var ju inte här under de två första veckorna på året och missade således alla enormt oerhört viktiga och obligatoriska (?) föreläsningar så nu har jag pratat med den berörda läraren, vilket jag redan gjorde förra året i augusti. Hon i alla fall vet hur man får en student att må piss. Situationen var som sådan; jag + hela familjen skulle hälsa på syrran i Sydney (nåt som ingen skulle tackat nej till) och detta sa jag till läraren redan i början av terminen så hon visste läget, men eftersom jag inte var närvarande på alla obligatoriska föreläsningar fick jag ett U i denna trepoängskurs - logiskt, so far so good. Men jag trodde att det var ok att lämna in något skriftligt för att få ett G eller ta igen det på annat sätt än närvaro - men ikke - jag har fortf ett U i denna kurs. Jag måste gå på alla föreläsningar nu (som, observera, är obligatoriska) samtidigt som jag har en annan kurs att gå på (som jag får lägga åt sidan) - krångligt jag vet! Hur som hellst, det denna berörda läraren sagt gång på gång ang detta är följande: " Det var ett val Sara, det var ett val att åka till Australien under en pågående termin och du måste ta konsekvenserna för detta." Ååh, jag blir så pissed - klart att jag inte kan få ett G när jag inte är där men underlätta så att jag kan ta igen dom poängen istället för att motarbeta en stackars, liten student! Ååh, byrokrati! I hate HLK! Jag vill ha jullov, mys kring granen, mammas äckliga enrisdricka, flötiga köttbullar och en morfar som somnar av julsnapsen. Kan det vara så svårt att få det? Shit, jag måste vänta tills på onsdag, sen är det bara lite bensinpengar som behövs - men det kan jag inte fråga pappa om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback