Partiledardebatt

Mm, sug på det ordet du.. Jag tillhör faktiskt den lilla del av befolkningen som gillar att se partiledardebatter. Det är en på tv4 just nu, men eftersom jag bara orkar bara se Persson flåsa drygt en timme i tv så stände jag av. Som alltid annars när jag ser honom i tv eller annat media kan jag inte fatta att han kan ha varit Sveriges statsminister i över tio(?) år. Det är knappt sju månader kvar tills valet och jag har fått det ännu mer bekräftat att jag aldrig någonsin kommer att rösta på Persson, Ohly eller Erikssom. Trots att P Erikssom har en helt ok skolpolitik, så skulle jag aldrig lägga min röst på hans övriga politik. Nä, jag har nästan bestämt hur jag ska rösta, men får se hur det ser ut närmare valet och om det är någon idé att strategirösta. Jag måste säga att Fredde (som Skugge kallar honom) är en riktigt rolig typ, även Leijonborg (som jag förövrigt har intervjuat på den gamla goa K-höga tiden) har sinne för humor medan Persson borde gå en kurs i humor och självdistans/ironi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback