Rufsatufsa

Igår skulle vi gå runt Munksjön (dock inte springa..), så vi tog på oss plagg efter plagg och gav oss iväg ut. Jag hade verkligen längtat att få gå ut och gå lite, inte bara gå på box. Men vi hann väl inte mer än 50 meter innan jag var dyngblöt om fötterna, mina vinterkängor håller inte måttet. Men kanske inte så konstigt, dom är i typ mocka eller nåt. Så vi gick till Ica handlade lite. Denna helg har jag varit oerhört produktiv, jag har lagt en massa god mat, bakat sockerkringlor och grahamsrutor. Det enda som vi missat i helgen är den traditionella lördagsstädningen. Jag får ta den imorrn på min lediga dag istället... Ni märker ju vilken livad o rolig helg jag har haft =)

Idag är det ju måndag igen, ni kanske också har märkt det. Men jag blir så irriterad på alla som skräpar ner, vi bor numera i lort-Sverige. På vägen till skolan vet jag inte hur många godispåsar/ölburkar/krossade vinflaskor/bananskal/cigarettfimpar osv som jag ser.. Det försvinner inte, det bryts inte ner. Jag fattar inte hur man bara kan slänga skräp hur som helst.. Men det är inte bara skräp, det är hundskitar med. Det verkar som om alla hundägare har glömt bort att det som göms i snö kommer upp vid tö. Det är nog äckligt med all snöslask, men alla äckliga utsmetade hundbajsar som ligger över hela Torpa. Yiack! Fy, jag kommer på mig själv med att bara klaga på allt och vara en gnällkärring, men allt är inte dåligt. Har träffat en ny tjej i nya klassen, som är helskön, hon är rolig hon. Det känns nästan med detsamma om man har nåt gemensamt.. Och så är det csn på fredag, boka klipptid - alla som har sett mig sista tiden kan intyga att jag ser ut som en annan rufsatufsa. Och så får vi nya soffan till helgen, hoppas hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback