Varför fleece?

Jag har upptäckt en sak med kvinnliga studenter över 30, de har nästan alltid på sig fleecetröjor och de ser alltid så skabbiga ut? Varför? Det är inte ens snyggt, det ser ut som dom kommer direkt från mjölkningen. Det bör tilläggas att just den här sortens studenter bor på landet. Överlag är dessa kvinliga studenter mkt speciella, för det första har de fleecetröjor (har de inte det är det nåt annat bekvämt och praktiskt), de pratar högt och ljudligt på föreläsningarna, de tycker att man ska ta all hänsyn till de som har barn eller pendlar - men hallå? Man har ett val, har man valt en högskola fem mil bort kan dom inte räkna med att vi ska anpassa oss efter dom. En annan sak som är typiskt för dessa mammor (de är alltid mammor) är att de har med sig sitt eget kaffe i termos. Och antingen är de storrökare eller superkristna, haha! Observera att detta gäller inte alla, det finns alltid undantag, men jag satt o pratade med Björn om detta och han hade upptäckt samma sak - så det är inte bara jag! Nä, när jag blir över 30 och förhoppningsvis har ett gäng ungar ska jag (kanske inte är lika smal) men jag vill ända se fräch ut! Gå till frisören åtminstonde en gång om året.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback