Spontan minisemester!

Längesen sist, men jag är fullt upptagen med att ligga på stranden eller stå vid grillen med en drink i handen =) Men nu är det delvis slut med det, jag börjar jobba imorgon kl 16, ska bli skönt faktiskt, att få göra nåt och tjäna lite pengar. Jag fick precis beslut om att jag får studiemedel i höst med, jag har ju sån där e-legitimation, väldigt praktiskt faktiskt.

Vad har hänt sen sist då? Inte mkt, mams o paps målar om huset och jag har jobbat som hembiträde, lagat mat o diskat å sånt. Jag gillar verkligen pappas könstereotypa tänkande när han sa att; Vi skulle haft en son som kunde hjälpa till att måla om huset. Haha.. jag slipper iaf skrapa gammal färg och måla, det för alltid något bra med sig att vara tjej - för min plats är ju i köket. Men i helgen åkte Björn och jag på en liten minisemester till Halmstad, så mysigt så. Vi bestämde oss i fredags kväll och åkte kl 7 i lördags morse, så det blev lite impulsivt. Vi tog med oss ett tält, sovsäckar, kuddar, badkläder å lite sånt. Så runt kl 10 checkade vi in på en camping, slog upp tältet och gick ner till stranden. Det har var så mysigt så! Jag rekomenderar verkligen min gamla hemstad. Men vi kunde ju fått bättre grannar, det var ju en familjecamping men våra grannar höll på att festa dygnet runt och drack direkt ur dunken. Ok om dom hade varit runt 18-20 år och åkt på festresa men är man runt 30 är det bara patetiskt. Lönnfeta och blekfeta bonndrägg från Ljungby umgås jag inte gärna med. Men men, det finns alltid såna vart man än åker. Så på kvällen när vi grillat 1,2 kg flintastek på en engångsgrill (det blev supergott) så gick vi ner på stranden och kollade på solen =) Och frukosten åt vi på en sanddyna med utsikt över havet. Men eftersom det blir lite kort inpå så var det ett gäng saker som vi glömde, tallrikar, bestick, glas och sånt, men men det är det som är charmen med spontana minisemestrar. Får se vad det blir mer i sommar, Gotland blir det nog, Björns mormor o morfar tjatar på att vi ska komma och hälsa på dom så det blir nog i augusti.

Här är en bild från i lördags kväll när vi satt på stranden, fint va?



Halmstad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback