Jag, en jägare?

Jaa, som sagt det har varit midsommar, och jag hänvisar till Maria och Hannas bloggar för där står det mesta och så finns det bilder, typ samma bilder som jag hade tänkt att lägga upp t ex den fina på tårtan - mums! Det var en mysig midsommar, ingen blev askalas och vi bastade o badade och tillskillnad från vissa andra var det mitt hhmm 15e(?!) dopp i sommar. Björn blev helt kär i deras vedeldade bastu och ska snickra ihop en när han blir stor =) Det tycker jag allt han kan göra, han är händigare än man kan tro, starkare också - hehe Emma, han tog Danne i armbrytning, inte för att det räknas - men ändå =)

Så åkte vi då ner till Jönkan en sväng i lördags, gud vad det är trist med motorväg, inte en bil på hela E4an. Vi hade någon dag innan blivit nerbjudna på middag hos Bisse & Linda, men det slutade med att vi hamnade på Björngatan och svullade cola och chips, så blev det med den middagen. Men jag ger er ett råd, flytta inte till Jönköping om ni vill ha en levande och restaurangtät stad - allt, jag menar allt var stängt i lördags. Vi letade efter Take Away-mat, men tror ni att det fanns nåt öppet. Vi ville har antingen wok eller indisk mat, men ikke. Vi irrade runt i hela stan, det slutade med att vi valde mellan att åka ner till hamburgerträsket eller köpa pizza (som varken Björn eller jag var sugen på), men det blev en pizza till Björne och en kebabrulle till mig. Om vi hade haft något att laga mat av hemma hade ju det gått, men skåpen och kylen var lika tom som stan var på folk. Men det var skönt att komma hem, bara få vara tillsammans utan en massa föräldrar springer oss i hasorna. Så det var mysigt. Men när vi skulle åka tillbaka vägrade jag åka motorväg, så det fick bli den gamla vägen från Jönkan, så fint så.. om bara folk kunde köra i 90 när det är 90 och inte i 60.. 

Dagens efterrättstips: Köp en färsk ananas och skär i fina bitar och pensla på lite limesaft blandat med socker, honung och vaniljsocker och lägg på grillen - mums!! Det var oslagbart, nyttigt och mkt gott.

Dagens fundering: Jag funderar på att ta en jägarexamen, fatta vad coolt. Pappa skulle bli såå stolt!






Kommentarer
Postat av: mcmary

Jägarexamen...!? Kan knappast vara värmeslag med tanke på det pissiga vädret. Motivering tack... Vore självklart hur coolt som helst. Kanske dags att ta upp kontakten med J.Jonsson :)

2006-06-26 @ 21:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback