Kim Novak badade aldrig i Rinnasjön

En helg i matens och svullningarnas tecken har det allt varit. Det började i fredags med grillad korv och potatissallad runt kl 18, sen så var Björns föräldrar å hämtade Emma som varit i London hela våren, så när dom kom hem runt kl 23 så blev det lite skumpa och smörgåstårta, jag brukar inte vara nåt stort fan av varken gräddig potatissalad eller smörgåstårta men det var mumsmums! Sen åkte vi till Sörping i lördags å tillsmultronstället och åt dyr å smarrig glass, och mycket, jag är fortfarnade mätt =) Sen på kvällen åt vi lax och quinoasallad (det enda nyttiga på hela helgen). Tillsist igår var vi en mkt kort sväng på Vätterviken, typ en timme bara å då åt vi mackor, kex o saft och som man gör på sommaren blev det grillade karrékotletter med potatissallad på kvällen, men ingen flötig gräddpotatissallad utan en med haricot vertes, vitlök, rödlök, olivolja, citronsaft, salt å peppar - mums! Jag har gått upp alla dom kilona som jag gick ner i våras så nu är jag rund igen, well well.. Jag jobbar på det, var precis ute å gick i en timme och igår var Elin och jag ute å sprang och så åkte vi ner till Rinnabadet för att "duscha". Med andra ord tvättade vi håret i sjön, det är verkligen sommar - iaf om man är lantis som jag. Det är såå mysigt, håret blir så mjukt å lent då ju. Får se om det blir en likadan kväll idag, så kan man ligga i sängen och vara alldeles ren och läsa i flera timmar - underbart. Just nu läser jag Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö, helt ok bok lite småsöt och lagom sommarläsning. Måste passa på att läsa mkt nu i sommar, för nu slipper jag läsa en massa kursböcker med en massa diagram och staplar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback