Kor gör trots allt inte såå mycket.

Grattis grattis..! Ni vet vilka ni är men ni/du läser nog inte det där på ett tag kanske.. =)

Idag då, vad har hänt idag..? En brandinformation på Kolonigatan, sen en sväng till Mjölby, hittade ett vitt, billigt esprit-linne, endast 129 pix, det var nog dagens kap. Eller vänta nu.. jag köpte ju färgningsmedel till kläder, jag hittade en gammal, lång å svart linnekjol som jag inte har haft på ett tag, vilket berodde på den dassiga färgen så nu är den fin och svart igen. Måste bara sy in den lite uppe vid midjan, det är ju trots att H&M. Så har det nog inte hänt så mkt mer, det är så skönt på landet, lugnt å tyst. Jag var ute å gick igårkväll o när jag gått några hundra meter gick jag förbi en hage som brukar vara tom, men det var massor av kalvar och kor och varenda kossa stannade upp med allt dom höll på med (dom gjorde ju iofs inte såå mkt, dom är trots allt kor) och illglodde på mig när jag gick förbi. Dom får väl inte se så mkt annat än dom andra korna i hagen. Dom var såå söta, alla kalvar, men det var nog fjolårets kalvar (japp Ich bin eine lantis..) Men så fick jag en aningen dåligt samvete när jag kom å tänka på att jag äter såna som dom.. bort bort dumma tanke. Men de onda tankarna kompenserades med att jag inte äter en massa andra djur, får och kyckling till exempel.

Ikväll blir det en kväll i Mantorp, kl 20.00 är vi alla bänkade.. Får  se vem som behagar infinna sig.. Hoppas nu att dom går å vinner, annars emigrerar jag till Trinidad & Tobago =) Kanske lite väl drasktiskt men..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback