"Vadå, får vi inte låna den..?"

Dagens civilkurage-insats: Elin å jag var då å badade igårkväll (nån som missat att jag gillar att bada =) så var det ett gäng fjortiskillar där (+ några små, smala, blonda fjortisbrudar). Men när vi höll på att åka därifrån så ser jag en kille som håller på att ta bort livbåten å ska åka ut med den, smart! Så jag säger till honom: "den där ska du absolut inte röra om du inte behöver" han svarar lite nonchalant: "Vadå då, jag ska bara låna den.." Men herregud, vadå bara låna, ska han åka runt ön eller det är ju bra om den finns kvar när den verkligen behövs. Han blev skitsur och gick tillbaka till dom andra, så ropade han till dom andra fjortiskillarna: "Öh, vi fick inte låna den.." Då svarar resten av gänget: "Vaa, är de sant, fick vi inte låna den..?" Men vad tror dom, att dom bara kan gå å ta en livbåt hur som hellst.. gaah, därför mina vänner vill jag inte bli högstadielärare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback