"Vi komma vi komma från pepparkakeland.."

Njae.. inte riktigt en pepparkaka men jag jobbar på det =) Jag har jobbat på brännan mellan kl 10.30-15.30 idag, mamsen å jag var vid Vätterviksbadet helt underbart, inte alls mkt folk och vattnet var ljummet. Så jag har ordentliga märken efter bikinin, det är som två metallliknande ringar som är vid banden och det blev en snygg bonnbränna efter dom. Men jag tycker nästan synd om Björn som jobbar som takläggare.. gaah vad varmt. Det skulle jag nog inte orka med, det är skönt när man bara kan ta det lugnt men att jobba i solen - njae.. Föresten, jag är ju ledig nu fram tills första veckan i juli så om det är någon ensam själ som har lite tid över att umgås så finns jag här - ledig! Jag bangar sällan när det erbjuds sol och bad eller glassätning eller annan härlig sommaraktivitet som kubb eller likande. Maria - vad sägs om ett dopp i Torrsjön?

Ska snart iväg med syrran för ett dopp i Rinnasjön, men om ni råkar vara där samtidigt får jag i förhand be om ursäkt för min groteskt fula frisyr. En dag på stranden får sina spår. Men jag var ju inne en sväng i Mjölby i eftermiddags å jag verkligen kände hur flötigt håret var. By the way jag har köpt jobbarskor, ett par riktigt fotriktiga tantskor, haha! Nu ser jag verkligen ut som en tant som jobbar i vården.. =)

Dagens I-landsproblem: Att vakna kl 04.17 med att det är en geting i rummet. Att vakna kl 04.45 med att getingen har kommit in igen. Att vakna kl 07.38 av att det är såå varmt och att varenda fågeljävel kvittrar, men när klockan blir över nio håller dom käften..

Dagens fundering:  Jag funderar på att börja äta kyckling igen.. om jag vågar. Nu förstår jag hur det är för vegitarianer att börja äta kött igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback