Luffarschack och annat tidsfördriv

Tack Linda! Nu vet jag, jag hade ju tänkt att länka till Vagabondsidan där mina shoes finns, men det får bli en annan gång. Shit vad dagen har varit seg idag, började kl 10, men jag fattar inte hur jag gör - jag kommer alltid sent numera - har aldrig varit sån förut. Men jag hann, var där nån minut i 10 å så börjar föreläsaren mala å mala, tror det aldrig ska ta slut. Vi satt bara å väntade på närvarolistan (obligatorisk närvaro på allt schemalagt, bra? nä!) så jag var där enbart för att sätta en kråka på listan. Men så var det lunch, en lång väntan på att få komma in å skriva på listan, men den kom aldrig så frågade nån om den. Men hon sa att det räckte med listan på den första föreläsningen, och att hon inte brydde sig om folk gick i pausen(?). Vadå kvalitet på utbildningen, om mer än hälften går kanske det är nåt som är tokigt. Jag vill gå för min egen skull och lära mig nåt inte för att skriva på en jäkla närvarolista.. Jag tar ändå lån för att vara där, inte för att spela luffarschack, skicka lappar å skriva sms för det kan jag göra på min fritid.. Suck är lite trött på HLK nu, dom har inte ens akademisk kvart!

Dagens vårtecken; mina äckelfula svarta skor fick stanna hemma idag när dom mer våriga skorna åkte fram. Det var ett tag sen jag gick i höga skor nu, men det gick bra. Dom är storlek 38, så dom är tyvärr aningen stora, måste fixa en bättre skosula. Å så har jag kommit på värsta grejen, för jag har ju krokar i klädkammaren till alla mina väskor, men inget till skorna, dom ligger huller om buller så jag ska införskaffa en hylla eller två så jag får lite ordning - när jag nu ska hinna med det.. Det  blir ett framtida projekt. Vet inte ens hur många par skor jag har, kommer få en chock när jag ser alla =)

En liten fråga till alla träningsfreaks därute, jag tränar i genomsnitt  två-tre gånger i veckan men jag går inte ner i vikt (jag vet att muskler väger mer än fett), men jag vill förbränna fett. För nu när jag tränar blir jag bara mer muskulös å kommer snart de ut som en man. Vad gör jag för fel?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Inte för att jag är nån expert eller så..men jag läser gärna om mat o träning.. Och jag tror du ska satsa på konditionsträning..Det är ju det bästa sättet att förbränna och mina heliga morgonpromenader..prova det!!
Läste nånstans om vårruset..(tror det heter så).. En stäcka på 5 km som man ska springa..Vi kanske skulle anmäla oss till det ihop i jkpg..så har vi nån morot för oss att ge oss ut o springa nu när snön är på väg att försvinna... Vad säger du?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback