Mattips.. Någon?

Jag är i stort behov av mattips, det känns som vi gör samma sak hela tiden. Pannkakor, linssoppa, köttfärssås, lasagne, gulashsoppa, potatis i ugn, biff stroganoff etc etc. Men jag kan väl få dela med mig med mitt alldeles egna linssopparecept? Man river några morötter, hackar en lök och ev vitlök, detta fräser man i en kastrull, tillsätt typ 2 deciliter röda linser, häll på vatten (på känn, kanske en halvliter) och en buljongtärning. Låt detta koka i ca 10-15 minuter till linserna geggat upp sig lite (obs rör runt ibland så det inte fastnar), häll då på en eller två burkar krossade tomater och 1-2 tsk socker och ev lite tomatpuré. Låt detta koka upp, salta peppra och krydda med paprikakrydda, cayennpeppar, (chilipulver), ingefära och färdig tandoori-krydda. Smaka av och ät! Det är mums! Jag fick ett tips av Louise häromdan om man vill bygga muskler, ta en burk med kesella 1% och häll i lite fun light - rör runt. Det ska tydligen vara gott och mkt nyttigt om man tränar och vill bygga muskler, jag vill iofs bränna fett men det är värt att testa ändå. Men vad ska jag äta nu då? Jag börjar bli hungrig, min stabila lunch bestående av en morot och en portion curry-nudlar var visst inte så stabil, jag börjar bli riktigt hungrig. Om klockan var lite mer så skulle jag gått å lagt mig så hade jag sluppit äta och sluppit få i mig onödiga kalorier. Men nu är ju klockan bara snart åtta så.. hhm, yoghurt med fibergryn kanske..? Mm det får det nog bli.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Du..kommer inte ihåg om du oxå sa att du var trött på lax i lördags..annars har jag nåt som är gott men framför allt väldigt smidigt o göra! Koka pasta..och stek en laxfilé o krydda med salt o citronpeppar..När pastan är klar tar du ngn/ngr skedar cremé bonjour cuisine med vitlök o örter o blandar i pastan..vill man kan man hacka sönder laxen o röra ihop till en enda röra o servera..annars tar man laxen för sig! Tycker detta är jättegott o ett mkt smidigt alternativ i veckan när man inte känner för att laga mat! Värt att prova tycker jag...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback