Mord i Rinna och när är Eskil?

OjOj! Det händer stora grejer här ute i Rinna ska ni veta =) Familjen Nyberg har skaffat adsl(!), inte illa för nu finns det både snabbt (snabbare iaf) bredband å fler kanaler än ettan, tvåan å fyran. Trodde aldrig att detta skulle hända i detta hem. Jag blev minst sagt förvånad när detta hände, för nu kan man vara hemma utan att sitta sysslolös =) Och, nä jag tänker inte komentera detta väder - det gör alla andra så bra. Men jag kan bara få säga att jag älskar snö och vinter, hoppas det dröjer innan våren kommer.. Hhm, skojja bara!

Idag har varit en helt ok dag, var i skolan på förmiddagen. Men dagen började rätt så knepigt, först grät jag en skvätt när jag såg ut, så jag tänkte ta bussen till skolan för att slippa gå i mina vårskor (jag trotsar vintern) så jag väntade på bussen, den var verkligen knökafull jag var den sista som fick plats, men jag kom inte ens fram till chauffören så jag slapp betala. Det är alltid bra när man slipper det! Sen gick jag ner en sväng på stan och fördriva lite tid innan Swebusen gick. Så med tom mage traskade jag in på Wienerkonditioriet, köpte en bakad potatis med skagenröra. Men för att vara på den säkra sidan så frågade jag så att det inte var kaviar eller rom i skagenröran men det skulle det inte vara. (Ni kanske vet hur jag brukar fråga en massa när jag äter ute..) Så jag gick å tog ett bord slängde upp min bibel (Cosmo) å så kom bruden med bakpotatisen, men det var ingen vanlig skagenröra.. Det var kalla äckel burksvampar, massa massa crabfish, ärtor, ingen dill det var bara en massa starka kryddor.. Den smakade päckel! Jag älskar stark mat annars, men inte i skagenröra - så undvik den om ni kan! Det var dagens mattips!

Vi ska ju läsa lite böcker tills på fredag nästa vecka, det ska vara en vuxen o en barnbok som skildrar kulturmöten. Först var jag inne på nån kulturkrock á la svensk kontra invadrare, barn/vuxenvärld men så kom jag på att jag har Grabben i graven bredvid hemma i bokhyllan så var det problemet ur världen. Så nu återstår bara barnboken kvar, men jag ska upp och leta här hemma, det finns mkt böcker undanstoppat. Har ni nåt tips mottager jag detta gärna! Så fick jag låna en bok av pappa Mordet i Ljungstorp, en bok av Johan Birath som handlar just om ett mord i Rinna (eller ska jag säga i stadsdelen Ljungstorp=). Den ska tydligen vara bra sägs det, kan jag läsa inatt så kan jag väl inte sova sen!

Tillsist vill jag citera mamma (som i sin tur har citerat hennes farfar) angående vädret som är; Om tuvor bär hatt våffeldagsnatt blir det inte sommar förrens Eskil har vatt!  Tyvärr är det så att tuvorna bär hatt (snö) denna våffeldagsnatt, så det är väl bara att vänta till Eskil har vatt (alltså hans namnsdag). Ska kolla upp när Eskil är så vi har något att se fram emot! Puss o Hej!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback