Sex å sånt

Jahopp, ännu en dag i skolan. Idag var jag enbart där för att skriva på närvarolistan - hur sjukt är inte det? Jag vill gå för min egen skull men dom ser ju ner på oss som om vi vore värsta puckona, jag hatar den där listan. Är dom så osäkra på sin utbildning, att ingen ska komma utan den listan? Kursen heter ju kulturmöten, men de första två sittningarna handlade inte om det. På den första skulle vi dela in oss efter fyra olika personlighetstyper och se det positiva och negativa i ossi gruppsammanhang, men ingen av de fyra personlighetstyperna passade mej. För hur jag fungerar i en grupp kanske jag inte gör i en annan, men vad det har kulturmöten har jag inte en aning om. Det andra vi gjorde var att prata om undervisningen om sex och samlevnadsfrågor och hur vår erfarenhet av det var, jag trodde för en stund att jag kommit in i Lindas kurs men så var det ju inte.. Men ursäkta, vad ger det? Vi fick ställa oss på ett led mellan 1-6 beroende på hur vi hade upplevt vår egen sex/samlevnadsundervisning i skolan.. suck! Jag ställde mig på en fyra (6an var det sämsta), kommer inte ihåg så mkt bara att han stod framme vid katedern å gned =) Det kändes inte som om detta flöt in i kursen direkt. Ok, om han hade pratat mer om hur man möter olika fördomar mot den svenska sex/samlevnadsundervisningen från föräldrar eller hur vi ska möta våra elever, men inget sånt.. Den sista grejen var rätt så intressant faktiskt, vi delade oss i två grupper. Den ena gruppen fick gå iväg, den andra som stannade kvar skulle komma på tre koder som den andra gruppen var tvungen att knäcka för att kunna ta kontakt med det gänget, först när man gjorde alla tre koderna samtidigt pratade de med den andra gruppen - svårt att förklara. Men det var jättesvårt, men ändå intressant. Det var ju hellöjliga koder som att en hand skulle vara döljd, en kort fick inte prata med en lång osv, men det var det enda under hela dagen som hade med kulturmöten att göra. Man kunde tänka sig in hur det är att komma till ett nytt jobb/land etc och ingen pratar med dej, mm det var bra. Men restan var sådär..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback