Vadå fritid?

Jag är inte bakis! Jag tål alkohol, gud så bra! Jag trodde att jag skulle bli superbakis, men det blev jag inte. Jag drack iofs inte alls mkt, typ tre-fyra cider och en drink. Det är ju nästan löjligt billigt på kåren, en 4a drink - 40:- inte mkt alls. Efter ett nice preparty med linedance på Österängen blev det en ganska kort kväll för min del, jag hade så jäkla ont i fötterna. Så jag åkte hem vid midnatt eller nåt, men ingen huvudvärk eller illamående som jag fått de andra gångerna,  jag var upp strax efter kl 7 imorse. Så har jag tagit det rätt så lugnt, jag hade ju tänkt att laga lite mat och ha det lite mysigt idag men så ringde Elin å föreslog en Evergreenpizzadate, det kunde jag ju inte stå emot =) Det är evigheter sen jag åt där, inte sen vi flyttade och det är ju över ett år sen. Dom är goda, men dom är nästan för flötiga. Men men, det slinker nog ner en kebabrulle iallafall =)

Jag måste in på biblan med och låna en barn eller ungdomsbok som belyser kulturkrockar. Som vuxenbok ska jag läsa Grabben i graven bredvid, den är lite rolig faktiskt. Eftersom jag är en lantis känner jag igen mkt ("Jag vill duscha nu pappa.." "Nä, du får vänta, om två timmar är vattnet varmt.."), men jag har ju även bott i stan och jag känner igen mig i båda rollerna så det är lite skoj. Jag läser Johan Biraths bok Mordet i Ljungstorp nu, men den är lite seg tycker jag, jag har iofs inte ansträngt mig för att komma in i den men den verkar intressant. Det är en sak som är lite rolig, på baksidan av boken står det att Birath är grundskolelärare i historia, religion, samhällsvetenskap och geografi, han är kommunpolitiker, debattör,  lokalhistoriker och folkbildare. Men det roliga i samanhanget är att det står att den största delean av sin fritid går till att föreläsa, kåsera etc. Men hallå?! Hur kan han ha en fritid om han är grundskolelärare i historia, religion, samhällsvetenskap och geografi, kommunpolitiker, debattör,  lokalhistoriker och folkbildare?? Gud, vadå vara en upptagen man.. hoppas han umgås lite med sina barn med, det måste man faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback