Det är en massa raggare utanför..

Ett fullproppad raggarbil står nere på Björngatan nu. Ett äkta småländskt raggargäng i 18-20års åldern. Hhm, jag funderar på om det har ngt att göra med att vår granne är polers med raggar-Lisa? Kan vara så.. Men vad sunkigt det ser ut med brylkräm, skjorta med uppkavlade ärmar, träskor och en rejäl snus. Men men, alla är olika, jag har ju faktiskt umgåtts med raggare för några år sen. Eller umgåtts var väl ändå att ta i, jag hade inget val kanske - men dom var trevliga, vissa mer än andra. Iofs bjuder jag på min grappa till en total galning som inte inser att man inte ska köra bil när man är asplakat, det är ju kanske mindre lyckat. Jaja, what ever nu är dom borta får se när jag ser (eller hör) dem igen. Jag träffade på en annan granne idag, han har nog bott här i några månader men jag har bara hört när han spelar musik (bara jazz, Lundell & Winnerbäck) eller så står han och sjunger eller så har jag hört andra konstiga ljud från den lägenheten sent in på kvällen =) Han hade shorts och bruna loafers (?). Tänk om vi skulle ha en "trappuppgångsfest", jag skulle inte känna igen nån, bara gubben mitt emot som pratar med sin terrier. Det skulle nog inte bli någon megafest direkt, så jag tror vi struntar i det.

Men jag är så trött på vädret, alla säger Ååh vad varmt det är, kan gå i t-shirt.. Sure, kom ner till Jönköping om ni behöver svalka av er lite. Vi gick ner till stan idag, jag hade jenas, t-shirt och en stickad tröja, jag höll ju på att frysa ihjäl. Det blåste superkallt! Det blir inte varmt förrens kl 15 och då är det ju för sent, då hade vi redan kommit tillbaka till Torpa och vi gick å konkade på en systemetkasse och en massa mat. Björn är ju på fest ikväll, känns lite ovant att vara själv, Det kom lite hastigt, hade jag vetat om det hade jag ju med planerat nåt, men jag insåg att det kan bli rätt så skönt att vara själv, ska kolla på tv och kanske se slutet på Kalle och chokladfabriken, sist somnade jag ju..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback