En sommar utan pengar?

Jag har varit en dålig bloggare sista tiden, men jag har inte orkat - det händer inte så mkt just nu. Är på VFU (verksamhets förlagd utbildning) nu i en F-3a. Jag måste säga att jag tycker att det är lite rörigt, fortfarande efter nästan två veckor. Jag tycker inte jag får samma personliga kontakt med barnen som jag fick på förra stället som var en ren etta, men hoppas det ändrar sig. Idag ska jag ha två lektioner om John Bauer, på första tillfället ska vi ha ett bildspel om honom och hans målningar, kanske inte så överdrivet kul men.. På andra passet ska jag släcka ner i gympasalen tända lite ljus, bjuda på trolldryck (fruktsoda, saft och geléråttor) å så ska vi repetera John Bauer å så ska jag läsa en trollsaga av Elsa Beskow som Bauer har gjort illustrationer till. Efter det ska dom få testa lite troll, prins/prinsesskläder. Det låter väl helt ok? Hoppas dom gillar det!

Annars är det rätt dött på jobbfronten, har du nåt säg till!! Om jag inte får något jobb är det första sommaren sen 1998 jag inte haft något jobb! Det är illa, det är ju rent av pinsamt - jag har lite sparpengar så jag kan klara mig precis. Men hur kul är det att behöva leva på mamma å pappa? Precis! Jag kommer inte ha råd att göra nåt i sommar ju. Jag får hjälpa mams å paps att måla om huset, morfar å mormor kanske behöver lite hjälp i Norra Vi med =) Nä, nu ska jag sätta på mig ansiktet och stryka en skjorta! Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback