I Love Me!

Blev bjuden på fest och en utgång till Huset, men jag tackade faktiskt nej. Jag vill må bra sista dagen på helgen och så vill jag ha kvar dom pengar som går åt och så hade jag precis ställt in mig på en hemmakväll med mej själv! Inte illa. Det blir inga stora saker, ska kolla lite på tv och unna mig lite skönlitterär läsning och inte bara dom där trista kursböckerna som bara innehåller malande text och ett och annat diagram eller likande. Nu är jag fortfarande uppe i Biraths bok om mordet i Ljungstorp, det hände saker även på landet. Om jag inte minns fel låg fängelset i Hogstad och tinget i Ryckelsby, ni hör ju hur centralt allt låter..

Jag vill flytta, jag vill ha hus.. jag sitter jämt på hemnet.se och suktar efter fina lägenheter och villor. Det är som en drog, det går inte att sluta, eller jo när man inser sina ekonomiska begränsningar då börjar jag bara att må dåligt istället. Men men, det lär väl dröja innan jag har en nyckel till en fin villa med carport och klinkersgolv i köket med nya fina köksluckor och en köksö, en stor veranda med en stor hängande gungsoffa (som dom har i alla am. filmer) och så ska det vara utsikt över en sjö.. Suck! Drömma går ju, jag kollar upp var jobben finns sen går jag in på hemnet, jag vet jag är lite psycho. Men jag kan ju inte tänka mig att bo var som hellst, inte högre upp än stockholm, tror jag inte möjligtvis i Uppsalatrakten, har aldrig varit där men det kan funka. Jag kan tänka mig, Ö-götland, Småland, men inte jönkan, Gotland, Hallad, Göteborg, Västmanland, Stockholm.. Shit vad svårt. Vore det inte så dyrt i Sthlm så skulle jag köpa en villa på Lidingö =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback