I'm thinking about Halmstad!

Vilken härlig dag! Även vi i Vätterbygden har fått känna på lite sommarvärme idag. Men dagen började med en rejäl frukost-på-sängen-surprise. Nä, Björn gjorde ingen frukost på sängen till mig, tvärtom - tyckte att han kunde vara värd det efter att ha kommit hem kl 2 på natten. Men framåt 14 traskade vi iväg upp till vattenledningsparken med lite bullar och iste som fika, det är en låång backe upp om man går upp mot stadsparken och genom folkhögskolan, det var den längsta och brantaste backe jag nånsin gått i. Damn vad motion dom som bor där måste få. Så vi slog oss ner på en ledig gräsplätt, men det var en massa ungar som samlade in alla grodor och paddor som fanns i hela dammen precis där vi låg så det fick bli att flytta på sig. Men men, efter några timmar i solen var det hem igen och matlagning. Men vad gott det blev, lax i ugn med en sallad på spenat, quinoa, rödlök, vitlök, haricot vertes (stavning?), fetaost, olivolja, rostade soja bönor, citronsaft - Mums! Så gott - och nyttigt. Testa det!  Sen var jag tvungen att gå igenom Mose och den brinnande busken tills imorrn, shit vad allmänbildad man blir som lärare.. Jag kunde inget om Mose innan, på konfirmationen lekte vi bara ogräs och så fikade vi en massa. Tack Anita!

En gammal gammal klassis har fått barn, hittade ett kort jag o Mary ska skicka men då hade jag inga pengar på mig, måste gå förbi att köpa det. Det var supergulligt! Det är så många som ska ha barn, pratade med en klassis från Halmstad och hon och jag har en del gemensamt, hon och jag har varit tillsammans med samma kille och nu är hon tillsammans med hans kompis, låter ungefär som med mig å Björn =) Men dom har hus å grejer i Falkenberg nu, å jobbar på bäbis.. Men jag tänker ganska ofta på vad som hänt om jag bott kvar i Halmstad. Vad annorlunda mitt liv skulle se ut. Jag skulle def inte vara förlovad, allra minst med Björn. Många saker som hänt skulle aldrig hända, jag skulle aldrig bott tillsammans med Hanna, inte slösat bort CSN-pengar på filosofi och kvinnovetenskap. Tänk alla dom jag träffat dom sista fyra åren dom skulle jag inte träffat, inte lika mkt. Tänk vad sånt kan göra. Jag bestämde mig på en dag att flytta hem till Rinna igen, jag tror jag ringde mamma på onsdagen och när jag pratade med henne i telefon - det var då jag bestämde mig helt. Inte den helgen men helgen efter flyttade jag hem, tror det var så. Tänk vad en tanke kan förändra.. Shit, nu blev det djupt. Men det bjuder jag på..

Dagens fundering: Varför får man en burk med Tigerbalsam när man köper en kampanjmärkt vara på Dressmann?

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! nu kommenterar jag en gammal blogg men jag har varit dålig på att läsa! Är det Annica du pratat med? Har ni kontakt, det trodde jag inte? så de har hus och ska ha barn!? Ja där ser man. :) Jag är också glad att jag flyttade från Halmstad, tror dock att vi kunde haft mycket kul om vi bara fått ordning på våra röriga huvuden tillsammans.
Kramar!

2006-05-21 @ 20:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback