Jag älskar att äga!

Jag ställde då fram min gamla klockradio igårkväll, jag börjar bli lite trött på att vakna till ett mobilpipljud som ska föreställa Laleh. Så imorse kl 05.35 hoppade jag högt när Madonnas Like a prayer stömmade ut ur det gigantiska högtalarsystemet =). Idag är det som ni alla märkt måndag igen, rätt så lugn dag men efter lunchen var jag nära att somna när jag var ute på rastvakt. Inte så mkt att göra, bara att bita i det sura äpplet. Eftermiddagen tillbringade jag med fobiaavvänjning, japp. Eleverna ska få hålla på med fåglar imorrn, det var väl modigt av mig att ge mig in i det. Jag ska prata lite om fåglar å flyttfåglar, vi ska lyssna på fågelljud, så har jag gjort ett eget fågel-memory, jag har nästan överträffat mig själv =) Men det var inga duvor, kajor eller ibisar fy fasen vilka hemska djur. Föresten, visste ni att hackspetten har så lång tunga att den kan slicka sig i hela huvet? Fy satan vad äckligt! Tänk vad allmänbildad man blir som lärare..

Veckans gastronomiska besvikelse: Carte'dor Cheesecake razz, den var inte alls god så den kan jag inte alls rekomendera.

Veckans sommar/resebesvikelse: Det blir nog varken Gotland eller Halmstad, suck! För mkt plugg innan sommaren. Så ska Björn jobba första delen av sommaren och jag andra delen (japp, jag har fått jobb, i Skänninge av alla platser på jorden..) så vi hinner nog inte se så mkt av varandra, tyvärr.. Suck! Men vi siktar in oss på en resa till hösten, vad sägs om Prag, Paris eller kanske London eller till Indien å hälsa på syrran som kommer att flytta dit.. Bara jag får vara med Björn så är allt bra.

Jag sitter å läser en del bloggar, just nu tänker jag på Hannas å Alex. Det suckas och stönas om uppsats hit och tidiga mornar dit.. Jag klagar med, jag älskar att klaga. Men det är bara att inse att vi håller på att bli vuxna, få ett riktigt jobb. Inte stå på ett industrigolv, flippa burgare eller svabba golv. Men just nu ser min framtid inte så jäkla ljus ut, det är överskott på lärare.. jaja, kanske blir att flippa burgare istället =) Eller satsa allt på en gammal dröm, öppna ett eget litet fik med en avdelning med lite delikatesser (stavning?). När jag är gammal å slutkörd och trött på barn ska jag öppna något eget - som bara är mitt. Som muf:s gamla slogan: Jag älskar att äga! Den fick iofs lite fel vinkling och vissa kunde inte förstå budskapet, men vad gör man.. Nu ska jag hitta på nåt att äta, kanske ska slänga ihop en jordgubbskräm av fjolårets gubbar (eller gubbungar som syster Elin-pelin sa).







Kommentarer
Postat av: Hanna

jag hjälper dej med fiket! Funderar på att satsa på konditor när jag tröttnat på socionom=)

2006-05-15 @ 19:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback