Jag lovar, jag är östgöte..

Vet ni vad det var för låt som jag vaknade till idag? Sarah med Mauro Scocco.. Då blir man ju bara så glad. En man som sjunger mitt namn kl 05.35 på morgonen =) Och det var inte Björn.. hehe..

Min HLK-lärare var ute hos mig idag och kollade på när jag hade en lektion, men det var inga problem jag börjar t o m bli van vid att bli granskad och tittad på. Det är ändå det mitt yrke går ut på, och alla barnen skötte sig med galant, dom var som små ljus! Min små gullungar! Vi skulle skriva dikter om våren, först brainstormade vi om våren och jag bad dem säga vårord och en elev räcker upp handen och säger " Det blir finare på Ica Maxi". Vad säger man då? Haha, goa ungar. Men det märks att de har vuxit upp på asfalt. Men när jag satt idag och pratade med barnen och sen med min handledare kom jag på mig själv att prata småländska.. jag hörde en dialekt som inte alls brukar komma från mig, kära gamla östgötska kom tillbaka! Men jag får min beskärda del av östgötska när jag läser Biraths bok och när jag pratar med dom där hemma, får se om jag åker hem till Krisit flygare, hhm, vore skönt med en liten minisemester till Rinna. Har en grej att skriva till skolan, men jag tror inte det tar så lång tid.. no problemas.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback