Jag späder på könsmaktsordningen!

Hemma från VFU:n idag, hade världens huvudvärk igår, inatt och när jag vaknade i morse. Då är det ingen större idé att pallra sig iväg till en massa högljudda barn. Men nu börjar det bli lite bättre, jag hade ju tänkt att sova lite längre idag, men ikke! Våra grannar ovanför oss ska få ett nytt badrum (alla utom vi har fått det snart ju..) så det låter ordentligt, dom borrar, sågar och slår med nån hammare. Men inte nog med det, dom har stängt av vattnet utan att informera. Hur ska jag kunna veta att vattnet försvinner kl 11? Som tur var stod jag inte i duschen.. Suck! Förra gången jag var sjuk på en annan VFU så fick dom under oss nytt badrum.. vad är detta?

Det var ju ett par och kollade på vår lägenhet igår å så var vi och kollade på deras. Det var en etta fast det var som en skiljevägg i rummet så det kändes inte rikigt som en etta. Köket och badrummet var stort, men frågan är om vi inte behöver en riktig tvåa. Men hyran låg på 3600:-/mån vilket skulle innebära 1000 spänn extra i plånboken - var! Så har du nån tvåa på Torpa så tjoa till! Var nere på stan häromdan och köpte en present till en gammal klassis som fått barn, jag och Maria ska stilla vårt dåliga samvete med att skicka iväg ett kort och en liten present =) Jag hittade en ursöt röd och vitrandig tröja, såå söt. Jag köpte så det skulle passa en fyramånaders bebis, men den var ju pytteliten men så kollade jag på nollmånaderströjan (bara för att jämföra), den syntes ju knappt inte. Så skulle jag hitta ett kort, men som jag anade var flickkorten blå och pojkkorten rosa.. eller hur var det nu igen? Nä, det var nog tvärtom. Lustigt det där, inte för att jag har något direkt emot det. Jag var tvungen att stödja de könsstereotypa korten och kanske späda på könsmaktsordningen =) Jag måste läsa Genuspedagog-kursen i vår.. Vore lite skoj att komma in i det tänket igen.

Ikväll är det OC! Yes! Det är verkligen veckans höjdpunkt, det är så skönt, för jag kopplar verkligen bort allt när jag ser på det, och så Gilmore me förstås =) Det är så skönt att inte behöva tänka, ungefär som somrarna på BT fast i miniformat =).

Alla ni där ute, om ni är en fattig student eller vill visa lite sympati för oss gå in
här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback