Sällskap sökes: 6/7-06

Sitter och lyssnar på Winnerbäck nu, blir inte lika ofta numera. Just nu är det Live-skivan som rullar, det är så otroligt mkt minnen i den. Vissa skivor är såna, minnena är starkare än själva musiken. Men Winnerbäck är hela min gymnasietid, från att jag slutade nian fram till studentdagen. Han svek mig aldrig lilla Lasse. Jag lyssnade på honom till och från skolan, på förfesterna, dagen-efter-lyssnade på honom på söndagen, där satt jag ung och naiv och lyssnade på honom. Jag borde lyssna mer på honom men jag tänker inte på musiken på samma sätt som innan, synd tycker jag. Jag har blivit vuxen helt enkelt. En skiva som också är speciell, Söndermarken tror jag att det är, den är såå Lambohov och min korta BK-tid. Stunderna på balkongen och när vi spanade på grannarna.. hehe! Förresten, nån som ska på konserten på Stångebro? Jag blev så sugen nu när jag började lyssna på honom igen. Men Björn vill inte gå, så om det är någon själ därute som vill ha sällskap är det bara att säga till..

Det känns som om det blir segt fram till sommaren.. tiden går inte så fort som jag vill att den ska göra. Jag måste sätta mig ner å plugga idag, kanske tom kan bli klar, det vore ju inte fel. Jag står i valet och kvalet om jag ska åka hem i helgen eller inte. Elin ska hem till Värmland och jag tror det är fler som åker hem, det är rätt så segt att sitta i en lägenhet i en hel vecka. Om vi hade en bil och lite pengar hade det varit en annan sak. Men om jag kommer hem är det nån som har tid att träffas då?

Det var så kul igår när vi satt och gjorde vår powerpoint, Elin och jag har kapitel sex som handlar om språk- och talsvårigheter. Men vi funderade på att vara lite roliga och skriva den med massa massa fel och hon skulle prata på värmländska och jag på östgötska, gud vad vi skrattade, hennes värmländska är ju för härlig när hon väl kommer igång =) Jag kan inte fatta hur folk (Peter) kan tro att hon är östgöte, hon pratar ju inte värmländska jämt men hon pratar definitivt inte östgötska. Men det är nästan en kulturkrock när man kommer hem, alla pratar östgötska, jag har blivit van och höra småländska och västgötska hela dagarna. Jaja, det är bara att vänja sig. Jag ska ju jobba hemma i sommar så, och jag jobbar både onsdag och torsdag när Skänninge marken är, hur ska det gå? Men mamma lugnade mig med att det är alltid nån tant som vill gå ner på marken, så det löser sig. Det är ingen ordinarie personal som jobbar när marken är, det är heligt.

Kommentarer
Postat av: alex

Jag är hemma hela nästa vecka så har du lust med en fika är det bara att höra av dig!

2006-05-30 @ 12:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback