Hypotes:Det regnar-Utsaga:Om det regnar blir det blött på marken-Observation:Det är inte blött på marken-Slutsats:Det regnar ej

Jag är så lat...! Jag borde plugga på den där j**la tentan, men jag orkar inte. Varför? Jag är lat, så enkelt är det.. Ja, men jag satt iaf några timmar igår o läste alla sidor i boken och gjorde små anteckningar och läste gamla anteckningar och inlämningsuppgifter. Jag har inställningen att det kan inte vara så jäkla svårt, för har jag klarat av Praktisk Filosofi 20p (jaja, 15 då) på LIU så kan inte denna tenta vara svårare än så, så det är inget att härsha (stavning?) upp sig för. För om man jämför Moralfilosofitentan som jag gjorde tre gånger (för att inte tala om logiktentan..) var svår, DEN var svår - på rikitgt. Det här är ju en fjanttenta jämfört med den, det är typ 25 påståenden och så ska man sätta ut rätt eller fel. Så det går nog bra, hehe..

Var ju o kollade på en lägenhet häromdan som vi kankse ska ta, dock en etta men på 53m² så det var ett stoort kök och ett stort rum så vi får bo lite trängre helt enkelt. Men jag är trött att lägga så mkt pengar på boende, bättre att få pengar över till annat. Så har jag sagt upp mitt mobilabongenmang, o killen verkade inte bry sig om att jag hade tre månaders uppsägningstid så det ska avslutas 24e oktober, perfa! Då ska jag skaffa kontantkort igen, se hur det fungerar. Det var ju typ, eeh.. tre(?) år sen.

Nu tror ni säkert att jag sitter o bloggar bara för att inte börjar plugga, ja för fasen - det har ni helt rätt i.. =) Men jag ska börja, jag ska läsa om Engelbrekt, Caesar, Trettioåriga kriget, Kalmarunionen, Vasco da Gama.. shit asså, det kanske är mer än jag tror. Bäst jag sätter igång.. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback