När landet kom till stan!

Oh my.. Igår var verkligen när landet kom till stan.. hehe! Elin o jag var på Liseberg och det var nån lantsbruksdag med marknad och uppvisning av lantbruks- och skogsmaskiner, jag såg både en John Deere och en Timberjack, se jag kan t o m namnen på dem, 1110, 1410 t ex, haha! Jag är verkligen skadad, skönt att slippa höra på sånt mer iaf. Men men, det var ett gäng lantisar där, dom såg ut att komma direkt från skogen, hörde på dialekten att det var en massa smålänningar. Jaja, det är absolut inget fel på det, jag är själv uppvuxen på landet, men det är så kul att se när super-megalantisar är i stan och på Liseberg =) Well well, Elin o jag hade iaf verkligen superkul, alla måste trott att vi var helt knäppa, speciellt när vi åkte Juke Box å när Elin brjade prata på sin härliga värmländska.. Fy vad vi garvade, har träningsverk i magen idag jue, å så känns det som om jag är bakis, mår illa, yr, onti huvet å så har jag åkt på en förkylning, plus att jag har munsår.. vad gör man åt munsår? jag har haft det förut, men då har det gått över efter nån dag men nu har jag haft det till å frna sen vi var på Gotland.. det gör ju så ont. Så har jag fortfarande ont i tån jag slog i häromdan, det är nog en spricka i den, det har jag nog i stortån med, jag kommer få amputera mina fötter tillslut så som jag skadar dom.

Å så har vi nog kommit fram till att det inte är någon idé att flytta, så vi bor kvar. Eftersom jag bara har drygt ett år kvar på utbildningen så är det dumt att skaffa en tvåa för jag har tänkt flytta till Linköping när jag är klar. Så då kommer ju Björn få bo själv och han klarar ju inte en hyra på en tvåa själv, så vi bor nog kvar om vi inte hittar nån superbillig lägenhet. Jag saknar Linköping så, jag känner det varje gång jag kommer hem, men ändå så är jag kluven vart jag vill bo. Jag vill nog inte bo kvar här och inte hemma i Rinna eller i Yes Box Boxholm =) Så det får nog bli Linköping, vill inte flytta till ytterligare ett nytt ställe, jag har fart omkring så mkt senaste fyra åren utan att jag har hunnit tänka på vad jag vill. Å varje gång jag hör Lasse så längtar jag hem, dom spelade han på J Store häromdan här nere. Det var så längesen jag lyssnade på honom nu, han har haft en stor roll i mitt liv.. så jag ska nog ta tag i det å lyssna lite så får jag ännu mera hemma-vibbar =)






Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, lantisar i stan, klockrent juh...

Blev mkt glad när jag läste om dina planer. Vore hur skoj som helst om du beslutar dig att bege dig hemmåt igen... saknar tiden då du fanns närainpå...

2006-09-10 @ 14:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback