Två älgar o så jag!

Gissa vad jag såg igår när jag var ute å plockade svamp? Jaa, inte var det nån svamp iaf, jag hittade bara flugsvampar och andra äckliga saker. Det fanns inte en enda kantarellursling! Men däremot, när jag går å knallar omkring i skogen hemma i Rinna kommer det två älgar förbispringande, gud vad chockad jag blev. Jag har aldrig sett dom så när man är ute å går, ett å annat rådjur har man ju sett, eller en hare men inte fasen två stora älgar. Pappa blev eld å lågor när jag berättade det, han går som på tå nu innan älgjakten. Kanske ska ta å följa med på ett pass, jag har ju funderingar på jägarexamen.. hehe!

Ja, annars har det inte hänt så överdrivet mkt. Jag var på personalparty i Skänninge i onsdags, trevligt med mat, dryck och en massa prat. Och ni som tycker at jag pratar mkt negativt om Boxholm, jag vet en bra sak nu: Dom är rätt bra på att ha en del kursböcker jag behöver. Så nu slapp jag köpa en bok, Tack bibblan i Boxholm! Och så Calle T förstås!

Åh, jag är så trött, fattar inte varför.. Har sovit som en stock, men ändå supertrött. Ååh, jobbigt! Måste plugga imorrn, köpte en kursbok för 500 pix nyss, billigt värre =) Snart kommer Björn hem me, har knappt umåtts nåt med honom sen vi kom ner hit för några veckor sen. Saknar han ju! Men nu är det Björn+Saratid inte Björn+allatjejerifaddergruppentid! Nu är han bara min min min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback