Amore, love, kärlek..

Jag läser ofta kontaktannonserna i olika dagstidningar, de flesta som söker en livskamrat är ofta (alltid) intresserade av ?mysiga hemmakvällar? och skogspromenader, de skriver ofta att de ?ser bra ut enligt andra?. Men så igår reagerade jag när jag läste en av kontaktannonserna - hans intresse var kärlek. Jaha tänkte jag, kan man ha det som intresse? Tydligen kan man det, men hur utövar man detta intresse? Det låter som om han (japp det var en man som skrev detta) jämt och ständigt är med olika kvinnor. För att ha kärlek som intresse, det kan låta som ett väldigt billigt marknadsföringstrix, han vill säkert locka till sig kvinnor som antagligen har kärlek som intresse. Men dessa förhållanden kan aldrig hålla speciellt länge, om man har ett intresse måste man även utöva det. Men jag har svårt att tänka mej att denna man som skrev detta aldrig varit med någon kvinna, för om man har ett intresse måste man även ha utövat det intresset. För om man aldrig gjort det så kan man inte har någon aning om det egentligen är ett intresse. Slutsats av detta blir då att denna man har varit med många kvinnor och på så sätt fått denna kärlek som intresse. Han är alltså inte att lita på om Du vill ha ett stadigt förhållande. Eller så är det helt tvärtom, att han aldrig varit med en kvinna, men han tror att kärleken är så underbar som alla pratar om. Ledsen att göra dej besviken - men den är aldrig så underbar som alla säger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback