Har du med dig passet?

Oh my God! Vilken vecka, eller dagar rättare sagt! Jag förstår varför Carin kallar mig och syster Elin för Bill&Bull, men då kontrade vi med att säga att hon är elake Måns, haha! Hon är bara avis för att Elin o jag är såå tajta =). Well well, 50årsparty i helgen, sen stressat hem till Jönköping. Jag har verkligen inte haft en lugn stund på hela veckan, men jag tror jag gillart! Preparty hos mig på Scheelegatan i onsdags och snålheten själv gjorde sig påmind när jag struntade i att gå till systemet o handla nån cider, nää jag hade ju en box med rött hemma - den tar vi! Smart Sara, smart! Inte! Fick jordens största baksmälla, bara den dagen jag låg på Ryhov är snäppet värre. Jag kan inte dricka rödvin mer..! Ja, detta resulterade i att jag missade min tvättid och bussen hem till Mjölby 14.15, ringde stackars pappa å frågade om om han kunde hämta mig i Ödeshög eftersom nästa buss inte var i Mby förrens kl åtta å jag skulle ju till H. på kvällen så det hade blivit så sent! Sagt å gjort, pappa var på plats i Ödeshög kl 17.20 så hade vi åkt en bit då han frågar den hemska frågan; Har du med dig passet? Ååh.. shit, helvetes faan! Det har jag inte! Det var det enda jag inte fick med mig! Jag fattar inte hur man kan vara såå trög! Pappa är verkligen inte den som blir upprörs i onödan! Men nu var han riktigt arg, men det gick över rätt snabbt. Jaha, vad göra?! Svänga av närmsta avfart - väderstad - sen åka till Jönköping å hämta passet! En omväg på en sissodär 18 mil! Jag måste ha världens snällaste pappa, som råkar ha fått världens klantigaste dotter. Jag säger bara en sak, jag är oerhört tacksam att det inte var mamma som hämtade mig! Hon skulle väl, jaa vet inte vad. Men men, hemma i Rinna vid halv åtta, byta kläder å så åka till Torsebo.. What a day! Så nu kommer jag aldrig mer glömma passet. Hoppas nu att oturen vänder och att Londonresan går bra och att passet kommer med! BIlder från det indiska bröllopet utlovas också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback