Wonderwall


Veckan i punktform..

Onsdag:
En ledig dag som slutade med en Skänninge-dejt med Linda. Dock var det inget öltält så vi satt med resten av 55plussarna på en liten uteservering på Skänninge statt (där förövrigt Björn Borg hade sin 50årsfest.. bara det, dock inte samtidigt bör tilläggas..)
Bildbevis på Linda och mig ser ni nedan.

   


Torsdag:
05.00 ringde mitt alarm och ungefär vid samma tidpunkt förbannade jag mig själv som hade gått med på att jobba 06.45-15.30 men men.. hopp in i duschen, lite frulle, jag han t o m en snabbkoll i Corren, klädde på mig, åkte till Slomarp och tog dagens första kopp kaffe. Jaa, på grund av min tystnadsplikt kan jag ju inte säga så mkt mer än så.. Kvällen spenderades först i en biosalong tillsammans med The Simpsons (när vi till slut fick rätt platser..), om jag inte minns fel tillbringade vi nån timme på O'Learys uteservering.


Fredag:
♥ Sovmorgon! Jag vaknade inte ens av gatsoparna som brukar dundra fram kl sex på morgonen. Lunch på Gulan med mycket peppar.. Sen satt vi och kollade på folk som ett gammalt pensionärspar. Det kom världens dunderskur men som tur hade jag ett paraply när jag gick ner till Maria & Fredrik där det bjöds på nybakade hålkakor och kaffe - mkt gott! Kvällen började med The Holiday, pastasallad med räkor och så avslutades även denna kväll på O'Learys uteservering. Men varför känner inga svenska bartenders till Midori Splice?


Lördag:
♥ Även denna dag började bra med sovmorgon. Och vi konstaterade att skrammelgubben is back och att han har nya kläder sen förra gången, vi vet inte vad han heter men han ser ut att heta Åke eller Arne. Han är tydligen K-märkt av Linköpings komun och har samlat in en miljon kronor till Röda korset. Jag tog tåget hem, gjorde lite mat, spenderade tre timmar i solen med bra musik, massa vatten och lite glass. Dock så fick jag i uppdrag av mamma att städa altanen och det var sådär kul kan jag säga.. Massa massa löv och så har jag nog sett Sveriges största spindel. Tyvärr har jag inget bildbevis då den var snabbare än snabbast. Kvällen avslutades med grillning i trädgården med mams, paps & syster. När detta skivs sitter jag med en flaska sockerdricka och två dumlekolor och funderar på om jag ska passa på att läsa lite skönlitterärt innan skolan drar igång med all facklitteratur. 


Dagens låt: Bitter Sweet symphony - The Verve
Bubblare: Jag vill gå hem med dig - L Winnerbäck
Veckans bästa: Att myggen inte alls tycker om mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback