Men är den inte lite väl gles?

Jul, jul, strålande jul! Äntligen ser jag ljuset i tunneln. Ikväll 18.45 går bussen hem till Rinna, till ett hus fullt av jul. Mamma är en hejjare på att fixa och feja för att få jul i huset, pappas roll i det hela är att hugga en julgran ute i vår skog. Men det är samma visa varje år, den är alltid väldigt gles, den har inte bara en topp utan två-tre stycken, och den är alltid lite jaa vad ska jag säga? Den är alltid lite opropotionerlig, men det är en jultradition vi har i vår familj. Det kan inte heller vara lätt för pappa att ha tre döttrar (plus en fru) som alltid ska kommentera denna glesa gran, då blir pappa sur och tycker vi kan hugga en egen gran, han påpekar att det är otrooligt svårt att hitta en fin gran. Men farmor & farfar och våra andra grannar som hugger gran i samma skog har alltid en tät fin disneygran väldigt konstigt. Han ger nog upp för tidigt. Denna diskussion om julgranen har blivit lite av en tradition i familjen Nyberg. Kanske ska göra som the Dufmats, ha en färdigklädd plastgran i flygeln som är smidig att plocka in när det är dags =)

Förra året, precis vid den här tiden, bar jag på en hemlis. Det var så jobbigt att inte få berätta för nån, inte ens till lillasyster. Carin som inte hade firat jul i Sverige på fyra år kom hem från Australien, eller Indien var det ju eg. Ingen visste nåt, hon hade inte tänkt att komma först. Men jag skrev ett ilsket sms till henne och skällde ut henne, varpå hon svarar Jag har bokat flyg, vi åker från Indien 22e, mellanlandar i London, i Sverige den 23, kan du hämta mig på Arlanda? Men säg inget till dom andra, det är en överraskning.. Jaja, i år slipper jag tänka på att inte försäga mig. På lördag kväll kommer dom till Rinna, kul kul! Tänk vad söta barn dom kommer få..! Jag vill bli moster ju! Hoppas bara hon lär ungen svenska och inte bara engelska.. Jaja, annars får jag som fröken Sara lära dom allt om det svenska språket =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback