En blå kjol med prickar

Nu har jag bara två(!) dagar kvar på jobbet! Sen är det långledigt tills den 21e augusti när skolan drar igång med den otroligt givande kursen Vetenskapliga metoder! Kan jag få en mer givande höst? Tror knappast det. Men på nåt sätt så ska det bli kul att skriva exarbete, men det kommer bli tufft. Men jag får åka till Linköping och ladda batterierna så ofta jag kan. Hösten kan bli riktigt mysig, jag tillhör den lilla skara som gillar hösten - men endast om det har varit en lång het somar, vilket det hittils inte varit. Det är nåt visst med att handla murriga höstkläder och dricka lite te och gå å mysa. Jag vet var jag vill spendera min höst!

Hhhmm... Vad har jag gjort sen jag fick mina pensionärspoäng? Jobbat och spenderat kvällarna och nätterna hos Henrik ute i Munketorp, mysigt mysigt! Det är väl i princip det jag har hunnit med, och jag har kommit på att jag trivs väldigt bra med mitt jobb - trots vissa sura tanter som beter sig värre än de värsta småbarnen men det vägs upp av dom andra goa tanterna som förgyller dagarna på Slomarp. Vad som också är inplanerat är en liten dejt med Linda imorrn, först en tripp till Sya sen in till stan, om jag känner oss rätt blir det en fika med mkt prat, skratt och djupa diskussioner om livet, jobb och kärleken.


Dagens låt: Turn the lights down low - Bob Marley & Lauren Hill
Dagens längtan: En utekväll med vännerna i Jönköping, jag antar att
Erika eller Johanna inte är dom som tackar nej till en sen kväll på dansgolvet?
Dagens hittande: Några av syrrans kvarglömda skivor, några är bra men desto fler är verkligen kassa dock med mkt nostalgi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback