It's you

Det blev som jag trodde, dejten med Linda alltså. Men vi orkade inte ta oss iväg till stan utan stannade i Sya hela kvällen där det bjöds på cappucino, rostade mackor, jordgubbar och melon. Vi hann med att avhandla massa massa saker som har hänt och egentligen skulle jag tagit med ett citatblock för det sas mkt skoj under kvällen. För Linda, vad smakar egentligen JapanMix? Haha... Well well, några foton hann vi kolla på med, några svartvita från Turkietresan '02. Linda är en bra fotograf, hon har fotat Ulf Lundells porträtt på hans senaste bok å så raggade hon upp Marika Lagerkrantz som villigt ställde upp på några bilder. Ibland önskar jag med att jag hade varit lite mer estetisk eller ha flyttat till Stockholm. Kanske ska flytta dit efter examen i januari? Stockholm har nog en hel del att erbjuda som Jönköping aldrig kommer i närheten av, hmm, men det blir nog Linköping ändå. Jag kan åka till Hjärtats Bar i höst istället. Nog om det! Min sista ordinarie dag på Slomarp närmar sig med stormsteg, söndag närmare bestämt. Men nädå, det var en tant som frågade om jag ville jobba för henne på måndag, först tvekade jag men så slog tanken mig att nää, på den dagen tjänar jag ihop till ett par sprillans skor eller en snygg tröja. Jag måste verkligen tänka så för att orka upp på morgonen, älskar pengar - när jag har dom. Just nu är det tyvärr rätt tomt på kontona. Det kommer bli farligt i augusti när jag får en månadslön + drygt tio tusen av CSN, då vet jag en som ska shoppa! Moi!

Dagens låt: Big Fan - The Wannadies (Mm, det blir min med..)
Dagens födelsedag: Henrik, som fyller hela 25 år! Grattis baby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback