Shine, baby shine!

Det händer massa i världen nu, men enligt två av våra största dagstidningar (nätupplagorna expressen.se & aftonbladet.se) är det en viss 91årings bortgång som är the biggest news. Det skrivs ju inte lite om henne heller. Hela Sveriges kändiselit ska uttala sig om hur de kände henne och om hur härlig hon var. Hon var säkert en jättefin och häftig tant men jag tillhör ändå den grupp som aldrig förstått grejen med Alice Timander, vad var det hon hade som var så special? Hon var en tandläkare som har gått på premiärer i hela sitt liv och levt på mingelmat och skumpa, men att dricka bubbel några gånger i veckan kanske inte är helt fel. Men lite längre ner på aftonbladets nätupplaga hittar jag liten en pytteartikel om kommunismen i Nordkorea, som egentligen borde vara mer angelägen. Och jag kan inte förstå hur någon kan kalla sig kommunist när man i detta skumma land bara tillåts välja mellan fem frisyrer, helt sjuk! Jag inser ännu en gång att aftonbladet och expressen är mer två skvallertidningar än tidningar med någon grävande journalistik när de skriver hundra gånger mer om kändisar än om bombningsväskor i London och den allt mer utbredda kommunismen. Kanske ska börja läsa DN eller SvD istället. Hhm.. väldigt vad politiskt det blev nu, well well..

Årets sämsta: En händig man - Per Gessle, ytterligare en anledning till att inte lyssna på kommersiella radiokanaler.
Veckans bästa: Ledig torsdag & fredag
Dagens mail: Från syster yster som enligt brittiska skatteverket numera heter Tharkar i efternamn, vi Nybergs blir allt färre
Dagens mail numero dos: Ett lagom uppfriskande mail från Borås
Dagens låt: Most of the Time - Bob Dylan


Kommentarer
Postat av: Lisa

Kära vän, se här... tänker på dig din stackare som måste gå upp nu! Själv har jag bara 2 timmar kvar tills jag får hem o nana, ska bli skönt!
Nu kollar jag på OC-repriser... ja det gäller o hålla sig sysselsatt!
Ha en bra dag på jobbet!
Puss & Kram

2007-07-04 @ 04:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback