Effektivitet

Som några av er vet har min bästa vän den senaste tiden varit snoozeknappen. Det är inte en gång jag trycker på den på mornarna, nä det blir väl 5 gånger kanske. Men det mest sjuka är att jag ställer klockan så jag hinner snooza en timme, jag vet det är superknäppt. Men tydligen är jag inte ensam om denna egenhet.. Nån som känner sig träffad?! Men imorse när jag vaknade till halv sex nyheterna när klockradion gick igång var jag pigg och utvilad, en jättekonstig känsla. Vad skulle jag nu göra den extra timmen? Men det var inga svårigheter att somna om igen, men jag tror jag vet vad det berodde på. Gick och la mig vid kl tio igår, och inte kl ett- halv två. Så tidigt har jag inte lagt mig på väldigt, väldigt länge, kanske ska börja med det igen, rätt så gott att vara utvilad. Jag hinner med så mycket mer om jag makar mig upp i tid. Jag har redan duschat, fixat hår, sminkat mig, ätit frukost med The Voice i bakgrunden (åt faktiskt vid köksbordet - för första gången, annars blir det jämt framför tv:n), kollat på lite skolgrejer, kollat nyheterna på nätet. Jag är så effektiv!

Dagens låt; Everything is everything - Lauryn Hill

Kommentarer
Postat av: Henrik

Känner mig riktigt träffad, i morse var det sjuuukt segt för min del!

Postat av: Lindeli

Haha, att ställa klockan minst en timme inne man egentligen behöver gå upp för att hinna snooza.. Det har jag gjort i åratal! Jag är ju även sån som måste ställa klockan trots att jag egentligen inte behöver gå upp nån tid. Så även inatt när jag kom hem blaskig o dan vid halv 4 så ställde jag klockan :D

2007-06-03 @ 17:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback