Tio svenskar bland 250 indier i London

Kan inte fatta att de gått en hel vecka sen sist! Tiden har bara runnit iväg. Åkte då till London i fredags, å hela den helgen var ju en upplevelse i sig, Oh My God säger jag bara. Vi åkte till Teeks föräldrar på fredagkvällen, å vilka mysiga föräldrar han hade. Pappan såg ut som en liten smurf, hehe! Fick en massa mat, godis, dricka, vin.. (jag kunde inte tacka nej det första man gör..). Well well, cermonin var jättefin dock väldigt kort och den inleddes med min fina diktupplösning! Dom hade så fina bröllopslöften (eller va de heter), Teek sa typ att ända sen första gången jag såg dig har jag vetat att vi skulle stå här idag! Snacka om kärlek! Men gissa om vi svenskar kände oss som värsta blekfisarna jämfört med alla indier! Dom var så fina i sina färggranna saris! Men jag tror inte att farfar gillade maten som serverades, varken på lunchen hos Chandu och Rashmi (Teeks föräldrar) eller den som var på festen. Dom andra gamlingarna gillade den nog, framförallt morfar - he loves spicy food! Farfar åt bara naanbröden.. Men det var verkligen supersupergott! Fyra(!) förrätter, sen var det dans till nån slags indisk discomusik - ni skulle sett mormor, morfar, farmor & farfar när dom shakade loss - haha! Farmor & farfar var nog dom som höll igång mest, efter pappa då =) Sen var det mer mat, några currys (indiska grytor) med en massa mums! å så efterrätt o tårta. Tal var det förstås med, pappa, Chandu, Rakesh (Teeks bror) å några kompisar. Men det var verkligen dans hela tiden och som första bröllopsvals (hhm vals var de väl inte men..) så dansade dom till Strangers in the night av Frank Sinatra - texten stämmer verkligen in på dom två. Men tro de eller ej, jag tror jag tackade nej till vin 15 gånger, jag drack apelsinjucie och cola tills magen sa stopp. Men bra mådde jag på söndan, om man bortser från mitt å mammas storgräl - men de går jag inte in på här =).

Efter mycket om o med så blev de en dag inne i stan runt Picadilly Cirkus, dock ingen shopping då denna månad är vääldigt fattig.. Men jag gick ändå plus på resan eftersom jag fick pengar av de gamla för att jag var så snäll å tog hand om dom och var så superb på engeska! Alla sa de, visste jag inte att jag var, hehe! Men men, resan gick över förväntan trots gamlingarna! Men en sak har jag lärt mig, är man över 75 kan man inte längre anpassa sig eller göra något för någon annans skull! Men men.. så ska inte jag bli när jag blir gammal! Men något valborgsfirande blev de inte, vi såg bara massa eldar när vi åkte med tåget till Linköping, å så fick jag lite valborgskänsla av messandet på kvällen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback