Snart kommer änglarna att landa

Äntligen är den här! Jag har väntat länge nog men nu är den tillbaka i butikerna. Jag talar ju om julmusten! Underbara dryck som gör att jag överlever den långa vintern. Vad skulle en svensk vinter vara utan julmust? Varje år satsar Coca Cola Company åtskilliga kronor för att få oss att dricka Coca Cola på julbordet, men icke! Det går inte i Sverige, julmusten vinner alltid med hästlängder. Jag längtar massor efter julen, få baka pepparkakor och saffransbröd, tända ljus, julmys och julmusik. Lika positiva ord om julen kommer jag inte skriva i mellandagarna när varje galleria har spelat sönder Absolute Christmas, när glöggen har svalnat och snön har förvandlats till blöt slask. Men än så länge har jag en romantiserad bild av julen - så låt mig få ha det! Jag pratade med min syrra i London igår och hon hade bunkrat upp ett stort lager med julmust. Hon var oerhört tacksam att IKEA finns som kan tillgodose hennes cravings efter Sverige. Visste ni att IKEA i London säljer starkvinsglögg och Absolut Vodka, haha! Bara det kan vara värt ett besök i storstaden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback