Stille Nacht

Det har säkerts getts ut miljontals julskivor, vissa är bra, vissa är mindra bra och vissa borde inte ens finnas tillgängliga på marknaden. Därför måste jag göra reklam för världens bästa julskiva som någonsin har producerats. Den skivan har rullat runt runt runt varenda jul i huset ute i Rinna. Till en början var det ett kasettband som blev söndertrasslat men nu är vi så moderna att vi har den på CD, haha! Hela den skivan är min barndomsjul personifierad (hhm kan man säga så?) och så fort jag lysnar på den känner jag smaken av pepparkaksdeg i munnen, marsipan, saffran, julskinka, knäck, julmust och doften av snö. För på 80-talet fanns det fortfarande snö på jularna, tyvärr verkar det bli en jul utan snö - i år igen. Hhmm, det kanske är dags att presentera världes bästa julskiva, ok är ni beredda? Ok! Trumvirvel!! Agnetha & Linda Fältskog - Nu tändas tusen juleljus.

Det är mycket jul i bloggen nu, det blir alltid så i november, det är det enda man ser fram mot liksom. Förresten om ni har Corren så kan ni kolla om ni ser Boxholms Luciakandidater, min syrra är nämligen med! Hejja hejja Elin! Klart att hon ska vara med, både Carin & jag har ju varit med. Så får man ju åka till Quickborn i Tyskland o sjunga på massa ålderdomshem och köpcentrum, hehe! Roligast var när vi Boxholmsbrudar skulle sjunga Stille Nacht (jaa på tyska..), ni kan ju tänka er hur det lät. Och jaa, det var inslag av östgötska i den falska skönsången, mycket vackert! Bildbevis på bilden nedan, vilket är ett foto som jag hittade på nätet... Uhu scary! Fem kronor till den som kan identifiera Maria och mig. Maria & jag råkade även ut för en liten incident på färjan mellan Rödby/Puttgarden, men det behöver vi ju inte prata om nu =)

image91


Kommentarer
Postat av: Maria

Hehehe, vilket underbart fint kort... Vi ser juh ut som att vi kan sjunga iaf :)
Det var fina tider det

2007-11-01 @ 20:14:30
Postat av: Madelen

Maria ar fjarde fran vanster o du ar femte fran vanster :). Far jag en femma nu ;)?? Kramis!!

2007-11-02 @ 01:29:51
Postat av: Johanna

Det va mysigt att träffa dig igår=) Det gick inte att skicka bild, men usch vad ful jag va...haha... Nu är mobilen också död...hoppas den går att väcka! Ha en supermysig helg=) Vi får
ta o synas när du kommer hit igen! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback