Fuldag

Jag har sökt jobb! Två jobb som grundskolelärare och en tjänst som förskolelärare. Dock är alla jobben i Borensberg, men det kanske är lite kul att se Borensberg =) Jag vill verkligen jobba, kurserna jag sökt till våren är verkligen en sista utväg. Hmm, annars har det varit en vanlig Elin♥Sara dag i skolan som har innehållit mycket mycket goa skratt, C-uppsatsskrivande, lunch på Kaffe paus, och Elin har lekt spåtant. Vi får väl se om det är som du tror gumman.

Jag måste bara berätta om när Hanna, Maria & jag var på NH i lördags för att få i oss lite mat. Att stället drivs av studenter utan vinstintresse märktes på den rätt så osäkra men ack så yra servitören. Vi hade beställt mat av en tjej som hade full koll på läget, men när maten kom ut så fick den yra studenten hugga in. Alla mina fördomar mot en riktig teknolog infriades då han var smal (på gränsen till mager), råttfärgat hår, svårt att få ögonkontakt med (antingen är han blyg för tjejer eller så har han spelat för mycket dataspel, det kan även vara en kombination) jaa ni fattar. Han kommer med två av tallrikarna och han kollar lite misstänkt på maten å stammar fram "eehh umm eehe jaa lite mat då.." Vi märker att han inte har en aning vad han ska servera. Då rycker vi tjejer in med att säga att det som ser ut som lamm är lamm som Hanna ska ha, kycklingen ställs framför Maria och så springer den lille killen och hämtar min entrecote. Det smakade ok, så är det dags för dessert, H och M beställde panna cotta men jag var nyfiken på vad chokladsymfoni var för något så jag gör misstaget att fråga den stackars killen! Hm, där satte jag honom på pottkanten. Det enda han fick fram var "eehh uumm euuuhm jaa det är ju massa choklad som är brun o så.." Som sagt.. det var den kvällen det. Eller det var ju ett liveband som uppträdde med, men den upplevelsen går inte riktigt att beskriva med ord =) Så det lämnar jag till Er fantasi..


Dagens låt: För dig - Lars Winnerbäck   alt. Utan dina andetag - Kent



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback