Dagens tips


Här kommer en liten lista på saker att göra istället för att plugga..


.. städa som annars är så tråkit
.. diska som om möjligt är ännu tråkigare
.. facebooka
.. kolla jobbannonser
.. leta efter lägenhet
.. slå in paket till syster som fyller om två veckor
.. skriva shoppinglista till Ica
.. lyssna på gamla skivor
.. drömma mig bort
.. diskutera Roland med Elin
.. blogga om hur trist det är med statistik

Så nu kommer ett litet inlägg om hur trist det är med statistik. Jag tänker inte ens slösa tid på det utan ni får helt enkelt tro mig när jag säger att det är det mest meningslösa - ever! Jag tvivlar på att jag bli en bättre lärare om jag kan räkna ut Rrx eller Rrang, jag som lovade mig själv (efter kursen Praktisk Filosofi som innehöll delkursen Logik) att aldrig mer plugga matte - men vad gör man? Min teori är att HLK får mer pengar av staten för att undervisa oss om statistik, för det kan inte finnas nån som tycker det är givande, dock är jag oerhört tacksam för min fina TI 82 miniräknare! Nog om det. Som sagt, jag håller på att planerar mitt liv nu, eller den kommande våren rättare sagt. Tro det eller ej, men det är snart vår igen, eller snart är det januari och om allt går som det ska har jag en examen som ska leda till ett jobb. Om jag fick bestämma helt hur mitt liv ser ut om ett halvår har jag jobb och lägenhet i Linköping. Jag längtar hem ju..


Kommentarer
Postat av: Erika

INSTÄMMER

Postat av: Annica

haha, har i princip gjort allt det där de senaste 5 åren... och inte blir det bättre med tiden, tvärtom!! Pussen på bussen ;)

2007-09-07 @ 11:28:20
URL: http://www.hemmapavargata.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback