Fall - 07

Varför är jag så snäll? Det är ju inte så att jag har hur mycket tid som helst just nu, men vad gör jag? Joo jag lovar mamma att jag ska fixa med syrrans födesledagsfirande på onsdag. Mams o paps kommer hem från Turkiet på onsdag eftermiddag så då hinner dom (mamma) inte med tårtbak och sånt. Snäll som jag är ska jag fixa smörgåstårta och baka någon mumsig tårta, eftersom det är Elin som fyller blir det väl nån chokladtårta av nåt slag. Funderar på min supergoda kladdkaka med glasyr av vit choklad och till detta vispad grädde med hallon. Det får det bli, så ska jag springa in på Lundyhallen idag o beställa smörgåstårta. Som vissa vet kan jag vara en kräsen kund, frågar alltid vad det är i osv.. Det får Inte vara massa äckel leverpastej och kaviar å sånt skumt.

Dagens insikt: Jag ska aldrig mer sova ensam hemma i Rinna, det är jättejättemörkt på kvallarna och nätterna. Inte alls som inne i stan, det knarrar i hela huset och jag tror det spökar eller att det ska komma en mördare när jag är helt ensam. Det är ju ingen som skulle höra något, vi har inga grannar här ute. Men varför tänka så, det är hundra gånger större risk  att råka ut för något inne i stan en natt än vad det är här. Men det är ändå läskit... 

            

                              Snart ska jag ut och rasta Golfen igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback