Höst på min planet

Det bidde inte rikigt som jag tänkt idag, Munkispromenixen får vänta för min mp3spelare är nu hos doktorn och ska bli lagad. Det kommer ta tre(!) veckor... hur ska jag klara mig utan? Så vad göra? Tröstshoppa lite på A6, dock bara en tröja och lite annat. Jag fattar egentligen inte varför jag gick in på A6, det kan inte finnas nåt annat ställe som är så krävande för mitt psyke; långsamma människor, trängsel, barnskrik, långa köer, värme, stress! Behöver jag säga mer? Förstår faktiskt inte hur det kunde vara så mkt folk helgen innan lön, men men det är ju inget jag behöver sönderanalysera. Så hem, slänga in lite ispåsar i frysen så isen blir is, städa, duscha, blogga o vänta på Elin som kommer om nån timma. Drink och tilltugg på Scheelegatan och sen middag på O'learys, en pasta Alfredo kanske?


Just nu..

..lyssnar jag på
L'aurore - Lisa Ekdahl (har egentligen ingen aning vad den handlar.. om någon fransktalande person vet, hör av dig!) men även på P3, underbara kanal. Varför lyssnar någon på Megapol och RixFM?
..längtar jag till tisdag när tentan är skriven och jag ska unna mig lite ledigt
..hyllar jag varma tröjor och mina vantar som åkte på häromdan
..äter jag naturgodis, det är min nya drog
..dricker jag te från Kränku, kalkstensdrömmar närmare bestämt
..ser jag fram emot att Olgas mumma åter igen öppnar, nu dubbelt så stort. Kl 12 på måndag slås portarna upp igen.
..postar jag min sextonde Carl Tryggers-blankett, så nu är det bara att vänta tills pengarna hälsar på mitt konto igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback